Vzdelávanie a externá supervízia odborných zamestnancov
Jedným z poslaní odborného zamestnanca v zariadení sociálnych služieb je pomáhať klientovi adaptovať sa vo svojom novom prostredí, čo predstavuje dlhodobý a náročný proces, ktorý je často vyčerpávajúci. Treba mať na vedomí, že aj pracovník s odborným vzdelaním je stále len človek, preto sa neraz stáva, že v rámci svojej činnosti dosiahne strop svojich možností a skúseností, prípadne pociťuje bezmocnosť v určitých situáciách pri práci s klientom.
Pre prekonanie týchto „bariér“ bolo v dňoch 20. a 21. júla v stredisku Symbia zriadené vzdelávanie a externá supervízia na tému „Stratégie odbornej práce s klientmi v zariadeniach“, na ktorej sa zúčastnili odborní zamestnanci zo zariadení, spadajúcich pod DDaDSS Záhonok. Dvojdňové sedenie, vedené dvoma certifikovanými supervízormi – Mgr. Vladimír Hambálek a Mgr. Zuzana Zimová – poskytlo priestor zamestnancom, aby sa mohli podeliť o svoje skúsenosti pri práci s klientom. Nakoľko rozhovor je najviac používaná metóda v sociálnej práci ponúkli supervízori prostredníctvom prednášky, skupinových aktivít a názorných ukážok alternatívne možnosti zefektívnenia predovšetkým komunikačných zručností, ktoré možno uplatniť aj v súkromnom živote.
Zamestnanci boli s obsahom supervízie viac než spokojní. Supervízori odviedli dobrú prácu a poskytli cenné rady do života, za čo im bol venovaný potlesk a vďaka zo strany zamestnancov.
Napísal/a dňa 4.8. 2015 – Mgr. Marián Petrík