Zariadenie sociálnych služieb Záhonok, Záhonok 3205/2, Zvolen:
» úsek DSS Štefánikova, Zvolen
» úsek DSS Symbia
» úsek DDaDSS Zvolenská Slatina

Kontakty:

Zariadenie sociálnych služieb Záhonok, Záhonok 3205/2, 960 01 Zvolen, logotyp

Názov organizácie:
Zariadenie sociálnych služieb Záhonok

Typ organizácie:
Rozpočtová organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti BBSK

IČO: 00648515

Meno štatutára:
PhDr. Mária Machayová

Adresa organizácie:
Záhonok 3205/2
960 01 Zvolen

Telefón:
045/5333505 – riaditeľka
045/5362650-49 – informátor

Fax:
045/5333505

E- mail:
ddadsszv.zahonok@gmail.com

Správca Webstránky:
Mgr. Marián Petrík

A A A

Emócie zamestnanca pri práci s klientom

V každodennej práci s klientom prežívajú odborní zamestnanci svoje vlastné emócie – radosť, hnev, sklamanie, úspech, pokoj.........   Často počúvame od opatrovateliek, sestier, sociálnych pracovníčok  vety: „  klient ma nahneval,  pani ma sklamala, dcéra toho pána ma znervóznila, mám obavu či zvládnem rozhovor s príbuznou ......“ .  Je dôležité tieto emócie pomenovať a vedieť s nimi pracovať tak, aby neboli prekážkou pri   práci ,  aby sme sa nimi príliš nezahltili , aby sme pre vlastné emócie nestratili kontakt s klientom.   Takto by sme v stručnosti mohli charakterizovať obsah seminára „Emócie zamestnanca pri práci s klientom“ , ktorý v dňoch 22.7. – 23.7.2013 absolvovali zamestnankyne zo všetkých stredísk DD a DSS Záhonok Zvolen. Seminár viedli skvelí lektori z Coachingplus  PhDr. Ivan Valkovič a Mgr. Vladimír Hambálek . Lektori predstavili koncept nenásilnej komunikácie, ktorá  kladie dôraz na pomenovanie vlastných pocitov a potrieb a na základe nich nás učí vhodne komunikovať s klientom a zvládnuť vlastné emócie. Keď sa tento koncept naučíme používať, nebudeme  chcieť meniť našich klientov ( lebo tak to väčšinou robíme.... ) ale zmeníme svoj pohľad na nich .  Pre všetky účastníčky bolo dôležité aj to, že seminár vytvoril priestor na vlastnú psychohygienu , pripomenuli sme si, že v prvom rade sa musíme starať o vlastnú duševnú a fyzickú pohodu,  až potom môžeme byť prospešné klientovi.
Seminár absolvovalo spolu 14 zamestnankýň zo všetkých stredísk DD a DSS Zvolen Záhonok a všetky čaká ďalšia práca – uplatňovať naučené v  praxi .

PaedDr. Jana Izraelová, vedúca strediska DSS Symbia a vedúca RCA

 

Pridala dňa 01. augusta 2013 - Mgr. Eva Mrázová